Compartiment Primire Urgente

Compartiment Primire Urgente

Structura de personal:

  • Dr. Zala Oana,          medic specialist Medicina de urgenta, sef sectie
  • Dr. Moraru Georgeta,  medic specialist Medicina de Familie
  • Dr. Nistor Nicoleta,     medic specialist Medicina de Familie
  • Dr. Danalache Adrian, medic specialist Medicina de Familie
  • Asistent   pr. Sandu Constantin, asistent sef
  • Asistenta  pr. Curelaru Irina
  • Asistent   pr. Danaila Fanel
  • Asistent   pr. Gherasimescu Ciprian Dorin
  • Asistent   pr. Mirauta Neculai Constantin
  • Asistent  Ghibilic Stefanel
  • Asistent  Damian Laurentiu Mugurel
  • Asistenta Mares Felicia, registrator medical
  • Asistent social Dospinescu Aurica
  • Ghipsar   Taranu Cristian
  • Infirmiera Ghinea Mihaela
  • Infirmiera Moisa Daniela Carmen
  • Brancardier Dima Gabriela
  • Brancardier Sava Mihaela
  • Brancardier Spataru Viorica Ioana
  • Paznic Botezatu Florin
  • Sofer Agrosoaie Neculai.

Structura cu paturi

  • Spatiul de primire/triaj a/al pacientilor
  • Biroul de Informare al C.P.U
  • Camera de Resuscitare
  • Spatiul pentru evaluare si tratament imediat
  • Salon de observatie
  • Spatiul pentru ghipsare/ pregatirea atelelor ghipsate
  • Spatii de depozitare
  • Spatii de asteptare
  • Spatiul igienizare/ deparazitare
  • Spatiu administrativ.

Servicii medicale acordate: Personalul C.P.U asigura asistenta medicala de urgenta pacientului aflat in stare critica, in limita competentelor si a pregatirii, apelarea din timp a specialistilor aflati de garda in spital sau la domiciliu, in situatiile care necesita implicarea lor in acordarea asistentei medicale de urgenta si eventual a tratamentului definitiv, dupa caz. In cazurile in care pacientul necesita transfer de urgenta la un spital cu grad de competenta mai inalt, personalul din cadrul C.P.U initiaza procedurile de transfer interclinic, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Dotari si echipamente

  • Pulsoximetru, tensiometru,  termometru,  stetoscop
    • – Birou/masa pentru personalul care efectueaza triajul
    • – Scaune pentru asteptare
    • – Carucioare
    • – Targi
    • – Documente de triaj si inregistrare a pacientilor
    • – Aparat de copiat documente
    • – Aparat  fax
    • – Telefon cu posibilitatea de apelare neconditionata la numere locale si nationale
  • Targa cu posibilitate de pozitionare in pozitie semisezanda si Trendlenburg
    • Set pentru imobilizare cervicala/ gulere cervicale reglabile (adulti si copii)
    • Set pentru imobilizarea membrelor superioare si inferioare
    • Targa lopata
    • Set de materiale de resuscitare pentru adulti si copii ( balon, masti faciale, laringoscop, sonde de intubatie, cai orofaringiene, sonde de aspiratie flexibile, sonde de aspiartie Yankauer etc) care contine toate marimile necesare
    • Echipament minitraheostomie
    • Materiale de acces intravenos periferic si central pentru adulti si copii, de diferite marimi
    • Materiale de acces intraosos pentru adulti
    • Materiale si instrumente pentru denudare de vena
    • Truse de perfuzie si microperfuzie
    • Sistem de livrare a oxigenului cu umificator
    • Butelii de oxigen cu manometru
    • Seringi automate si pompe volumetrice
    • Monitor EKG/ pulsoximetrie/tensiunea arteriala neinvaziva (integrate intr-ub singur aparat)
    • Defibrilator manual cu posibilitatea de electroversie sincrona si stimulare cardiaca externa
  • Ace de acces intraosos pentru adulti si copii
    • Ace de seringa de diferite dimensiuni
    • Ace si materiale de sutura de diferite marimi, resorbabile si nonresorbabile
    • Bisturie/materiale de sutura
    • Cai orofaringiene de diferite marimi pentru adulti si copii
    • Catetere de acces venos periferic
    • Canule nazale pentru administrarea oxigenuluitruse pentru denudare venoasa
    • Cearsafuri/campuri sterile
    • Cearsafuri de unica folosinta pentru targi
    • Consumabile pentru aparatura din dotare
    • Electrozi de monitorizare
    • Fixatoare de linii venoase
    • Folii izolante pentru arsi
    • Gel defibrilare
    • Gel pentru examinari ultrasonografice
    • Leucoplast de diferite dimensiuni
    • Mandrene pentru sondle de intubatie
    • Materiale de protectie de unica folosinta in cantitati adecvate( manusi, halate impermeabile, ochelari de protectie, masti de protectie, bonete)
    • Manusi chirurgicale sterile
    • Masti de oxigen cu rezervor si fara rezervor pentru adulti si copii
    • Masti de oxigen cu dispozitiv de nebulizare
    • Masti laringiene
    • Pansamente sterile/materiale absorbabile de tip hidrofil/fesi/fesi elastice/in cantitati adecvate si de diferite dimensiuni
    • Vacutainere, ace pt vacutainere si dispozitive de adaptare
    • Sonde urinare si sisteme de colectare a urinei pt adulti si copii
    • Truse pentru cistostomie, de unica folosinta
    • Truse de mica chirurgie
  • Medicatie minim obligatorie
  • Aparatura investigatii paraclinice
    • Hemoleucograma – Analizor automat de hematologie
    • Glicemie – glucometru
    • Biochimie – Analizor biochimie
    • Aparat Ultrasonografie
    • Electrocardiograf
    • Oftalmoscop/ otoscop

INDICATORI I. Indicatori generali de volum şi intensitate

  • Numar total de pacienti prezentati la C.P.U (adulti si copii)
  • Numar total de pacienti internati (zi/ continua)
  • Numar total de tratamente
  • Trimiteri catre alte spitale
  • Alcoolemii

II. Indicatori ai morbidităţii

  • boli cardiace
  • boli neurologice
  • boli renale
  • boli pulmonare
  • Tbc
  • Boli hepatice
  • Boli gastrice
  • DZ
  • Boli infectioase
  • BTS
  • Altele

III. Indicatori socio-demografici

  • varsta
  • sex
  • mediul urban/ rural

IV. Indicatori ai circumstanţelor prezentarii la C.P.U

  • prezentati cu SAJ/ SMURD
  • prezentati cu mijloace proprii

V. Pacienti decedati in CPU Activitatea profesionala:

Responsabilitati, atributii si obligatii:

  • exercita profesia de medic in mod responsabil si conform pregatirii profesionale;
  • efectueaza primirea bolnavului in camera de reanimare sau la intrarea in CPU si ia decizia introducerii acestuia in camera de reanimare sau in alt sector CPU, coordoneaza intreaga activitate din camera de reanimare chiar in conditiile in care in acest sector exista mai multi pacienti sub investigatii si tratament, efectueaza evaluarea primara si secundara, manevrele terapeutice de urgenta sau continuarea acestora, investigarea bolnavului, anuntarea specialistilor din timp, supravegherea bolnavului pana la stabilizarea lui, mutarea lui din camera de reanimare sau internarea acestuia;
  • comunica permanent cu bolnavul si apartinatorii acestuia, anuntandu-i despre manevrele ce se efectueaza, precum si despre starea acestuia;
  • medicul este unica persoana din CPU care comunica un deces apartinatorilor, fiind insotit de asistentul de tura;
  • completeaza, impreuna cu restul medicilor de garda, fisele pacientilor aflati in CPU si completeaza toate formularele necesare, in scris sau pe calculator; contrasemneaza si asigura completarea corecta de catre restul personalului a fiselor si documentelor medicale si medico-legale pe care nu le completeaza personal;
  • raspunde de indeplinirea  prompta si corecta a sarcinilor de munca;
  • raspunde de calitatea activitatii desfasurate de personalul aflat in subordine, de respectarea      de catre acesta a normelor de protectie a muncii, precum si a normelor etice si deontologice;
  • raspunde de respectarea deciziilor, a prevederilor din fisa postului, precum si a regulamentului de functionare.

SISTEMUL DE TELEMEDICINA IN SPITALUL MUNICIPAL DE URGENTA MOINESTI

Spitalul Municipal de Urgenta Moinesti, odata cu inaugurarea noului Compartiment de Primire Urgente, face un pas important in alinierea la standarde europene deoarece telemedicina aduce imbunatatiri evidente serviciilor medicale. Telemedicina reprezintă accesul rapid la expertiza medicală prin comunicare la distanţă, prin intermediul unui sistem de video-conferinţă şi al unei aparaturi moderne de monitorizare a semnelor vitale, având consecinţe pozitive în gestionarea, îndeosebi a cazurilor grave şi în reducerea erorilor medicale. Sistemul de telemedicină, prin medicii de la cele două centre de coordonare din Târgu Mureş, respectiv din Bucureşti, oferă un sistem în timp real pe baza comunicării audio-video, precum şi prin urmărirea a şase indicatori medicali transmişi prin monitorul de semne vitale: pulsul, rata respiratorie, EKG-ul, puls-oximetria, CO2-ul şi tensiunea arterială. Acest sistem aduce un plus în sprijinirea cadrelor medicale pentru a salva cât mai multe vieţi, oferind totodată suport educativ, prin transfer de cunoştinţe către spitalele din ţară şi dezvoltarea competenţelor cadrelor medicale, de la evaluarea unui caz până la îngrijirea efectivă a bolnavilor. “Sistemul de telemedicină joacă un rol important în transferul pacienţilor în funcţie de afecţiuni, evitând plimbarea acestora la mai multe centre, până să ajungă la cel de referință. Mai mult, există acum un sistem de back-up între cele două centre de coordonare, de la Floreasca şi de la Târgu Mureş, astfel că unul dintre cele două poate prelua activitatea celuilalt în cazul în care se întrerupe conexiunea”, a precizat dr. Raed Arafat, subsecretar de stat în cadrul Ministerului Sănătăţii.